تعویض ۵۰۰ هزار کولر آبی پرمصرف در خراسان رضوی جزئیات تازه‌ترین تغییر سن و شرط بازنشستگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) افتتاح نخستین سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر شبکه توزیع برق کشور در مشهد رئیس دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی تاکید کرد؛ لزوم رفع ابهام حقوق کارکنان شرکت های خدماتی سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نظارت بر واحدهای صنفی طلافروش در مشهد ادامه دارد ارسال فهرست سهام‌داران مشکوک در سقوط بورس، به دادسرا چرا قیمت زعفران کاهشی شد؟ | یک درخواست از بورس جریمه ۱.۲ میلیون‌تومانی برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز امشب؛ آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقساط مالیاتی اصناف بیش‌تر می‌شود نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ در تهران آغاز به کار کرد + معرفی بخش‌ها مهلت استفاده از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید شد + جزئیات علت فرار پول‌ها از بورس چیست؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا معامله شد ماجرای تعطیلی و پلمب طلافروشی‌های مشهد چه بود؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۳۰ هزار سکه در حراج امروز فروش رفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ۲۵۰ همت تسهیلات بانک کشاورزی برای متقاضیان + فیلم پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟ اندر فواید خاموشی صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی: سامانه یکپارچه اموال تملیکی تا تیرماه نهایی می‌شود

  • کد خبر: ۱۶۳۷۱۹
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی: سامانه یکپارچه اموال تملیکی تا تیرماه نهایی می‌شود
مدیران ستادی و استانی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی سراسر کشور در شهر مشهد گرد هم آمدند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالمجید اجتهادی، مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی صبح امروز ۲۳ اردیبهشت ماه در گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی که در هتل ثامن مشهد برگزار شد، با تبیین سیاست‌های این سازمان در سال ۱۴۰۲ ضمن بیان فراز‌هایی از نهج‌البلاغه خطاب به مدیران اظهار کرد: باید فرصتی را که در نظام جمهوری اسلامی برای خدمت به ما داده شده غنیمت بشماریم و نباید به گونه‌ای عمل کنیم که بعد‌ها حسرت بخوریم و با خود بگوییم کاش بیشتر به وظایفمان عمل می‌کردیم.

وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲ بیان کرد: مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۲ را سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کرده‌اند و بخشی از برنامه اجرایی سازمان باید در راستای شعار سال باشد. در بخش الزامات شعار سال مقام معظم رهبری بر تعامل بین دستگاه‌های مختلف تاکید کرده‌اند. رئیس جمهور نیز در سفر خود به بوشهر بر این مساله تاکید کردند.

اجتهادی با اشاره به اینکه برنامه‌ها باید فساد ستیز باشد، تصریح کرد: پرهیز از نگاه منفعت طلبانه، همچنین داشتن روحیه انقلابی، نقدپذیری، امید بخشی، گره گشایی، تکریم ارباب رجوع و ضرورت پرهیز از گرفتار شدن مدیران در حاشیه‌ها از موارد دیگری است که مورد توجه مقام معظم رهبری است.

وی گفت: بر اساس ماده ۶ مکرر ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تکلیف داریم که کالا‌ها در سامانه ثبت و ضبط شود و تنها مسیر آن استفاده از سامانه‌ها است. پیش بینی می‌شود تا سامانه یکپارچه اموال تملیکی تا تیر ماه امسال نهایی شود. اگر برنامه‌ها را در سال ۱۴۰۲ به خوبی تببین نکنیم در اجرا با مشکل مواجه خواهیم بود.

وی با اشاره به برگزاری به موقع مجمع عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی بیان کرد: در تیرماه امسال این مجمع برگزار می‌شود، برای این منظور باید استان‌ها حسابرسی خود را ارسال کنند. در هیات عمومی سازمان تعهد داده‌ایم که این مجمع برگزار شود. همچنین بدهی سازمان به دستگاه‌ها باید بررسی و پرداخت شود.

اجتهادی درباره تفویض برخی اختیارات به استان‌ها گفت: بلوغ در سازمان‌ها شکل گرفته و باید تفویض اختیار صورت گیرد و اعتماد ایجاد شود.

قیمت گذاری دستوری تخلف است

در ادامه مجتبی فراهانی، رئیس هیأت عالی نظارت سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در این مراسم درباره برنامه‌های هیات عالی نظارت اظهار کرد: مهمترین مبحثی که بازرسی و نظارت و همه دستگاه‌های نظارتی دارند احترام به قوانین و مقررات و آیین نامه‌ها است و فساد ستیزی باید در سرلوحه تبیین برنامه‌ها باشد.
 
وی درباره موضوع ساماندهی انبار‌ها افزود: در بحث انبار‌ها هم سخت افزار و نرم افزار باید مد نظر قرار گیرد، در غیر این صورت در ساماندهی انبار‌ها موفق نمی‌شویم.

رئیس هیأت عالی نظارت سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تصریح کرد: قیمت‌های در نظر گرفته شده برای اموال باید کارشناسی و صحیح باشد و قیمت گذاری دستوری تخلف است. قیمت گذاری باید بر اساس موازین قانونی و کشف قیمت باید درست باشد. 

وی درباره موضوع اموال غیر منقول بیان کرد: عملکرد ما در این زمینه مطلوب نیست. ارزش‌گذاری و ارزشیابی مدیران بر اساس اموال منقول است و اموال غیر منقول مغفول واقع شده است. این مورد باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد تا مساله اموال غیر منقول تعیین تکلیف شود.

فراهانی درباره امحا کالا‌ها بیان کرد: در امحا کالا‌ها دقت لازم صورت نمی‌گیرد و برخی از کالا‌ها به خوبی امحا نشده و به چرخه برمی‌گردد، باید در این زمینه دقت داشته باشیم.

وی ادامه داد: موضوعی که مغفول مانده و به شعار سال ۱۴۰۲ مرتبط است کشف قیمت‌ها است. قیمت گذاری‌ها نباید مانع تورم شود و در برخی کالا‌ها باید قیمت گذاری صحیح شود. برخی از موارد کشف قیمت‌ها موجب سوء استفاده می‌شود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->